από ΜΑΡΛΕΝ ΚΕΦΑΛΑ 0 σχόλια

Τα σνακς είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφής των παιδιών μας. Καταλαμβάνουν ένα σημαντικό ποσοστό της ημερήσιας ενεργειακής κατανάλωσης αλλά και πρόσληψης θρεπτικών συστατικών. Τα παιδιά περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους έξω, στο πάρκο, στην παιδική χαρά, στον παιδικό σταθμό κ.ά. οπότε είναι πολύ σημαντικό να έχουν διαθέσιμα υγιεινά σνακς τα οποία να τους παρέχουν ενέργεια και θρεπτικά συστατικά και να υποστηρίζουν τη σωστή ανάπτυξή τους.

Ιδιαίτερα τα 2-3 πρώτα έτη της ζωής των παιδιών είναι πολύ σημαντικά για τη διαμόρφωση των συνηθειών τους ως ενήλικες. Τα ερεθίσματα που έχουν στην αρχή της ζωής τους και οι συνήθειες τις οποίες αποκτούν είναι εξαιρετικά πιθανό να τους ακολουθούν και σε όλη την ενήλικη ζωή τους. Εάν ένα παιδί συνηθίσει να καταναλώνει ανθυγιεινά τρόφιμα από νωρίς, όπως γλυκίσματα ή πατατάκια, θα είναι πολύ δύσκολο στη συνέχεια να αποκοπεί από αυτή την συνήθεια.

1. Αλμυρά αβγο-μάφινς

Σε μια πλαστική φόρμα για ατομικές μερίδες μάφινς βάλε τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα, πιπεριές πολύχρωμες, και μανιτάρια. Γέμισε τα ¾ της φόρμας με ασπράδια αυγού και βάλτα στο φούρνο για 30 λεπτά.

Θερμίδες ανά μάφιν: 180 kcal

Θρεπτικά συστατικά: πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, Ω3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, καροτενοειδή , βιταμίνη C

2. Μπουκίτσες μπανάνας

Κόψε τη μπανάνα σε μικρά κομμάτια, τοποθέτησέ τες σε ένα μικρό ταψί. Φτιάξε σε ένα μπολ μείγμα από με 2 κ.σ. μέλι, 2 κ.σ. ταχίνι ή φυστικοβούτυρο και 1 κ.σ. λιωμένη κουβερτούρα. Ρίξε πάνω από τα κομμάτια μπανάνας το μείγμα, πρόσθεσε ξηρούς καρπούς της αρεσκείας σου και βάλε το ταψί στο ψυγείο για 1 ώρα.

Θερμίδες ανά μπουκίτσα: 80 kcal

Θρεπτικά συστατικά: κάλιο, φυτική πρωτεΐνη, σίδηρος, ασβέστιο, μονοακόραστα λιπαρά οξέα, φλαβονοειδή

3. Ρολάκια τορτίγιας

Κόψε την τορτίγια σε 3 ισόποσα μέρη. Γέμισε με κοτόπουλο, ανθότυρο, και σπανάκι. Τύλιξε τες και πέρασε από πάνω με το πινέλο λίγο αυγό. Μπορείς να προσθέσεις σουσάμι. Ψήνεις στο φούρνο για 30 λεπτά.

Θερμίδες ανά ρολό: 195 kcal

Θρεπτικά συστατικά: πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη Κ, μαγνήσιο

4. Μπισκότα με κινόα με βρώμη

Σε ένα μπολ βάλε 1 μπανάνα λιωμένη, 200γρ. κινόα βρασμένη, 60γρ. βρώμη, 1 κ.σ. σταφίδες, 1 κ.σ. φιστίκια Αιγίνης, 1 κ.σ. ηλιόσπορο, 1 κ.σ. σταγόνες κουβερτούρα 1 κ.σ. μέλι. Ανακάτεψε τα υλικά και πλάσε μικρά μπισκότα. Βάλ'τα στην λαδόκολλα και ψήσε για 40 λεπτά.

Θερμίδες ανά μπισκότο 40γρ.: 110 kcal

Θρεπτικά συστατικά: φυτική πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, σίδηρος, ασβέστιο, καλά λιπαρά οξέα, πολυφαινόλες

5. Αυγόφετες

Πέρασε ψωμάκια ολικής από το αυγό και ψήσε σε χαμηλή φωτιά στο αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λάδι. Θα χρειαστούν 15 λεπτά. Στην συνέχεια πρόσθεσε μοτσαρέλα χαμηλών λιπαρών και φρέσκια ντομάτα.

Θερμίδες ανά φέτα: 220 kcal

Θρεπτικά συστατικά: πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, Ω3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, λυκοπένιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β

6. Κριτσίνια φαγόπυρου με σπανάκι και ντομάτα

Βάλε στο μίξερ 150γρ. φαγόπυρο βρασμένο, 80γρ. αλεύρι ολικής αλέσεως, 1 κ.σ. λάδι, λίγο αλάτι, 1 κ.γ. baking powder, 1 αυγό και ανακάτεψε καλά. Στην συνέχεια ρίξε ψιλοκομμένο σπανάκι και τριμμένη ντομάτα και ανακάτεψε για 2 λεπτά ακόμα. Πλάσε το μίγμα σε μπαστούνια και βάλ'το στην λαδόκολλα. Ψήσε για 45 λεπτά.

Θερμίδες στα 40γρ: 186 kcal

Θρεπτικά συστατικά: πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη Κ, μαγνήσιο, λυκοπένιο, φυτικές ίνες, λυσίνη, φώσφορος